Japon İşi İtalyan: OBİKA

 İlk duyduğumda sadece mozzarella bar olacaklarını düşünüp üzülmüştüm sora sadece mozzarella bar olmadıklarını öğrendim; açılır açılmazda gittim ve dedim ki iyi ki gelmişim. Obika ile ilk deneyimim Roma’daki şubelerinde oldu aslında. İtalyan mutfağına zaten bayılırım ama onlar birde şahane mozzarellarını suşi barında Japon stili ile sunup ayrı bir sunum kaliteside sunuyorlar misafirlerine. Kanyon-Obika ilk açıldığı günden bu yana dolup taşıyor diyebiliriz. Mozzarella barı ve sunumu dışında bu kadar dolmasının bir sebebi de sanıyorum en az İtalya’daki şubeleri kadar aynı lezzeti sunmaları. Menüleri’nin en ilgi çekici bölümü benim için mozzarella bar seçenekleri. İlk gittiğimde Degüstasyon olarak adlandırılan üç adet mozzarella tattım; Üçlü deneyim: Klasik, Füme ve Kremalı Mozzarella di Bufala Campana DOP yanında kurutulmuş etler, ızgara sebze ve 3 farklı Pesto Sosu: taze Fesleğenli, Siyah Zeytinli ve kurutulmuş Domatesli ile sunuyorlar. Çok aç değilseniz ya da öğleden sonra işten erken çıktınız arkadaşınızla sohbet edip bişeyler atıştırmak istiyorsunuz işte bu degüstasyon tabağı bunun için çok uygun yanında bir şişe de rose ile son derece doyurucu olabilir. 3’lü tabağın fiyatı 58 Tl biraz fiyatı yüksek gelebilir ama 2 kişi için doyurucu olabiliyor bir de buradaki mozzarellaların gerçek buffalo sütünden ve İtalyan işi olduğunu düşünürsek fiyat kabul edilebilir bir hal alıyor. Obika’nın menüsü tam bir İtalyan mutfağı, mozzarella tabağının arkasından pizza ve ya risotto ile devam edebilirsiniz. Ben porçini mantarlı ve parmesanlı Reggiano’lu risotto yedim cidden çok başarılıydı hatta tadı damağımda kaldı diyebilirim. Ayrıca 2 kişi birlikte yemek için bir de Kurutulmuş dana eti, körpe Roka ve Marul, Portakal, İncir, Organik Cherry Domates den oluşan bir salata istedik üstüne de mozzarella küpleri eklettik eğer çok aç değilseniz bu bile doymanıza yetebiliyor. Obika da mozzarellaların yanı sıra kurutulmuş etler de son derece lezzetli. Mozzarella yemek isterseniz sadece tadım menüleri dışında bir de rulo dilimli mozzarella tabakları var ama onlar bara alındıktan itibaren 3,5 saat içinde tüketilmesi gerektiği için biz gittiğimizde kalmamıştı. Bir dahaki gidişime bu dilimlerden ve pizza denemek istiyorum. Yan masamızdakiler Izgara Patlıcan, Kabak, Mantar, Füme Mozzarella di Bufala Campana DOP ve ince kesilmiş Maydonoz’lu bir pizza yediler görüntüsü itibari ile çok lezzetli gözüküyordu. Mozzarella tabağından ise favorim klasik ve füme olandı. Gelelim menünün benim için olmazsa olmaz kısmına Tatlı ya da Dolci. Ben biraz klasik bir seçim yaparak tiramisu yedim ama iyiki de yemişim çünkü bugüne kadar İstanbul’da yediğim tramisuların tiramisu olmadığını bir kez daha anladım. Sadece tatlı yemek için bile gidebilirsiniz Obika’ya. Arkadaşım ise vanilyalı panna cota yedi üstüne frambuaz sos ile bir kaşık alıp tadına baktım son derece hafif ve lezzetliydi. Bu aralar ne zaman gitseniz dolu olduğunu görebilirsiniz. Gitmeden rezervasyon yaptırmakta fayda var. Özellikle Kanyon Levent’te tüm plaza çalışanlarının öğle yemeği noktası olduğundan öğle servisi için yer bulmak cidden zor. Biz öğleden sonra gittiğimiz için daha sakindi kolaylıkla yer bulduk. Tüm bu şahane lezzetler için ödemeniz gereken tutar seçimlerinize göre değişebiliyor belki birazcık tuzlu ama İtalyan mutfağı seviyorsanız ve iyi yemekten anlıyorsanız değdiğini göreceksiniz. Afiyet olsun 🙂

Bir Cevap Yazın

